Data kan ikke erstatte menneskelig dømmekraft


Derfor kommer selv giganter som Amazon til kort over for visse konkurrenter. Således skriver chefredaktør Niels Lunde i Børsen.

Der er grænser for standardisering og for hvad gennemsnitlige værdier kan bidrage med. Der findes ikke gennemsnitlige kunder eller gennemsnitlige forretninger, og derfor gælder det om at have de rette, lokale indsigter, der samtidig kan sættes i en aktuel og lokal kontekst.

Jeg oplever gang på gang, at det er vejen til de rette beslutninger og tiltag, og opbygger kundeloyalitet. Det er formentlig også derfor, at agilitet er et af erhvervslivets hotteste buzzwords for øjeblikket.

Det, der skaber problemer, er ikke det, vi ikke ved. Det er det, vi med sikkerhed ved, men som ikke er sandt. Sådan lyder et citat af forfatteren Mark Twain, og det er mere sandt end nogensinde.

De fleste virksomheder har masser af data og viden. Det der mangler er den rette viden, der kan danne grundlag for de rette beslutninger og skabe handlinger, der gør en positiv forskel for kunderne.

Så... op på hesten, forstå dit lokalmarked og vær klar med din guerilla-strategi, når giganterne rammer dit marked.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Archive

© 2020 by CUORI. 

  • Twitter Clean
  • LinkedIn - White Circle