Rådgivning
Vi hjælper virksomheder med at skabe vækst gennem øget kundeloyalitet.
Se vores implementeringsmodel nedenfor.
Vækst gennem kundeloyalitet
Den mest effektive vej til vækst er gennem fastholdelse af de eksisterende kunder. Det er veldokumenteret, og det er det, vi hjælper virksomheder med at eksekvere på.
De fleste virksomheder har erfaringer og kompetencer omkring produkt og salg, men når det gælder systematisk og proaktivt arbejde med kundefastholdelse, kommer mange ofte til kort.
Formålet med vores rådgivning er at inspirere og udfordre jer på jeres håndtering af de eksisterende kunder, så der opstår konkrete, nye muligheder for at forbedre jeres forretning.

Vores metode i 3 enkle trin
Analyse & Design
Fang logikken: Skab en fælles forståelse af, hvorfor arbejdet med kundeloyalitet er nødvendigt, og hvilken værdi det tilfører.
-
Arbejdsmøde, hvor projektet konkretiseres. Hvad er det virksomheden vil, kan og bør?
-
Forud for arbejdsmødet fremsendes en række punkter og spørgsmål, som I skal overveje og om muligt besvare
-
Evaluering af data, systemer, processer samt interne ressourcer og kompetencer
-
Fastlæggelse af projektgruppe
-
Interviews med interessenter
-
Vurdering af behov for træning
-
Ved fasens afslutning har vi den info, der kræves for at designe et pilotprojekt.
1
Pilotprojekt
Få praktiske erfaringer på et delområde af jeres egen forretning - og begynd at se værdien.
-
Der designes og gennemføres et pilotprojekt med en delmængde af kunderne
-
Survey(s) udarbejdes og testes
-
Der gennemføres en træningsseance med relevante ledere og medarbejdere
-
Dataindsamlingen gennemføres
-
Indsigter analyseres og rapport udarbejdes
-
Præsentation af resultater og evaluering af erfaringer
-
Next steps for projektet besluttes
-
Er der brug for et pilotprojekt mere eller er vi klar til implementering?
2
Implementering
En gradvis, men grundig og vedholdende, implementering, der skaber dokumenterede resultater.
-
På basis af resultater og erfaringer fra pilotprojektet rulles ud på en større del af organisationen
-
Implementeringen designes.
-
Der påbegyndes gradvist en implementering, hvor fx dataindsamling og andre elementer automatiseres
-
Træning af ledere og medarbejdere
-
Etablering af processer
-
Kundernes feedback visualiseres i realtid, fx på storskærme, og resultaterne anvendes på møder m.m.
-
Værdien dokumenteres
3
Har du fået læst Kundeblind?
Kunderne er det vigtigste.
Sådan siger alle topledere, mens det er overraskende få, der får kundeloyalitet sat i system og evner at holde fast i det.
KUNDEBLIND er en praktisk erhvervsbog fuld af cases og eksempler, der både viser, hvor galt det kan gå, og hvordan I gør noget ved det.
