Det lange og ufokuserede survey


Hvad er formålet med vores kundetilfredshedsundersøgelse? Hvilke indsigter er det, vi ønsker at fremskaffe, og hvilke beslutninger er det, vi gerne vil træffe på baggrund af det?


Disse spørgsmål er der mange der glemmer at stille, og det fører til lange og ufokuserede kundetilfredshedsmålinger, der ender med lav værditilførsel.


For at kunne illustrere en problemstilling er det vigtigt med gode eksempler, og derfor har jeg gennem noget tid opbygget en "survey collection", min egen lille samling af kundetilfredshedsmålinger.


Den er nu klar til at blive delt med andre, og her finder du det første eksempel.


Aegean - survey example, 22. nov. 2021
.pdf
Download PDF • 7.91MB

Det er en lang og ufokuseret kundetilfredshedsundersøgelse, fra en international virksomhed med en omsætning på mere end 3 mia. kr. Bagest i pdf'en finder du kommentarer til, hvad der er uhensigtsmæssigt, og hvad der med fordel kunne gøres bedre.


Det er ikke min hensigt at hænge nogen ud, men eksemplet bliver blot en del stærkere, når man kan se, at der står en rigtig virksomhed bag det.


Hvorfor tage udgangspunkt i et dårligt eksempel? Fordi løsningen går begge veje, dvs. ved både at vise hvad man bør undgå, og ved at vise hvordan de bedste gør.


Der vil senere komme eksempler på gode kundetilfredshedsundersøgelser.


P.S. Den linkede pdf er første udkast af en eksemplificering, og hvis du har input til hvordan det kan blive bedre, da er input meget velkommen. Du kan kontakte mig på kent@cuori.dk eller på mobil 5240 2340.

Featured Posts
Recent Posts