top of page

Nogle gange bliver det bare for slapt!


Hvordan kan man få lov til at kalde dette produkt for avocadocreme? Hvordan kan der være en producent, der finder på at kalde det for acovadocreme? Hvorfor tillader store, professionelle kæder den form for misvisende kommunikation?


Det er 60 % rapsolie blandet med 6 % avocado og dertil en masse fyldstof. Det er teknisk set en mayonnaise med avocadosmag.


Der er i høj brug for at stramme op på både lovgivning og selvjustits hos leverandører og kæder. Med alt det fokus, der er på CSR, bæredygtighed m.m., da ville det være oplagt at starte med ordentlighed i sine produkter.


Forbrugerne må gerne købe fortykket rapsolie med en smag af avocado, men det ville være rart, hvis det var på et bare nogenlunde oplyst grundlag...


Der er brug for langt mere selvjustits hos både producenter og hos dagligvarekæder. En producent, der nederst på etiketten skriver "GOD MAD I GODT SELSKAB" bør praktisere en højere grad af ordentlighed omkring sine produkter. Ellers bliver det til marketing BS.


Dagligvarekæderne bør stille krav til producenterne om, at der er overensstemmelse mellem det produktet kommunikerer, og det produktet indeholder.


Hvad mener du? Er det ok eller er det på tide at stramme op?


----------------

P.S. Min reaktion skyldes, at det ikke er en enlig svale, der er alt for mange produkter med vildledende navne derude. Kom nu!

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Archive
bottom of page