Kundetilfredshed for danske banker


Vi har lavet en undersøgelse af kundetilfredshed på privatmarkedet for 18 danske banker, målt med Net Promoter Score (NPS). Det er overraskende, hvor stor spredning der er mellem bankerne, og hvordan der er en klynge af banker, der har markant mere loyale kunder.


Selvom rapporten har et par år på bagen, da giver den fortsat interessante indsigter om banker og kundetilfredshed.


Vinderen på kundetilfredshed 2017 er Middelfart Sparekasse, og den samlede rækkefølge har du her:


1. Middelfart Sparekasse

2. Arbejdernes Landsbank

3. Ringkjøbing Landbobank

4. Handelsbanken

5. Nordjyske Bank

6. Lån & Spar Bank

7. Spar Nord Bank

8. Sparekassen Kronjylland

9. Sparekassen Vendsyssel

10. Sparekassen Sjælland-Fyn

11. Vestjysk Bank

12. Alm. Brand Bank

13. Sydbank

14. Danske Bank

15. Nykredit Bank

16. Den Jyske Sparekasse

17. Jyske Bank

18. Nordea

Det er den første offentligt tilgængelige rapport, der måler kundetilfredshed for banker med NPS, hvilket giver et interessant overblik for branchen. Vi har spurgt i alt 2.386 danske privatkunder, om de vil anbefale deres primære bank.

Der er flere interessante indsigter i rapporten, bl.a. hvor hurtigt kundeloyaliteten aftager over tid, og hvor vigtigt det er med regelmæssig kontakt med sin bankrådgiver.

Hvis du vil høre nærmere kan du skrive til kent@cuori.dk eller ringe på 5240 2340.

P.S. Egentlig er det kundeloyaliteten vi har målt, da det er NPS-metoden, der er anvendt. Men de fleste omtaler det som kundetilfredshed, og det har jeg indrettet mig efter. Der er dog forskel på kundetilfredshed og kundeloyalitet, hvilket du kan læse mere om her.

Featured Posts
Recent Posts